تبلیغات
آشپزی آرزو - برگر نخود و هویج (Chickpea And Carrot Burger)


یک غذای مناسب برای افطار و شام  ماه مبارک رمضان،
از آنجایی که من معمولا با موادی که در منزل دارم، غذا تهیه میکنم و خودم و عزیزانم را برای تهیه یک یا دو قلم جنس به زحمت نمی اندازم؛ چند روز قبل که برای درست کردن شام فکر می کردم، وفتی بررسی کردم، همین موادی که برای تهیه این برگر استفاده کردم را داشتیم. البته من غالبا حبوبات پخته در فریزر دارم. توصیه میکنم شما هم هر بار حبوبات می پزید، برای صرفه جویی در وقت و آب و گاز مقدار بیشتری بپزید تا برای یک وعده دیگر حبوبات پخته داشته باشید. همانطور که قبلا هم نوشته بودم، من سعی میکنم به خاطر فیبر و ویتامین ها و پروتئین موجود در حبوبات، از حبوبات مختلف در انواع غذاها استفاده کنم. با جستجویی که در اینترنت انجام دادم و با کم و زیاد کردن و تغییر مواد به دستور زیر رسیدم که نتیجه اش خیلی مطلوب واقع شد.

 لطفاً برای دیدن مواد لازم و طرز تهیه غذا بر روی ادامه مطلب کلیک کنید 


 مواد لازم برای تهیه برگر نخود و هویج

نخود پخته - 2 پیمانه
هویج کوچک - 2 عدد
پیاز کوچک - 1 عدد
سیر - 1 حبه
زنجبیل تازه - 1 بند انگشت (پودر زنجبیل – 1 ق.چ)
پیازچه خرد شده - ½ پیمانه
تخم مرغ - 1 عدد
پودر نان - 1 پیمانه
کنجد - 2 ق.س
مرزه خشک - 1 ق.س
پودر تخم گشنیز - 1 ق.چ
زیره ساییده - 1 ق.چ
نمک و فلفل سیاه - به میزان لازم

 طرز تهیه برگر نخود و هویج

1) اگر نخود پخته نداشتید، نخود را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. آن را 4 تا 5 ساعت بپزید و در صافی بریزید تا آب اضافی آن کشیده شود.
2) نخود پخته را با غذاساز یا هر وسیله دیگر له کنید. پیاز را ساطوری کنید و سیر را له کنید و هویج ها را ریز رنده کنید. زنجبیل را ریز رنده کنید.
3) کنجد خام را در تابه داغ بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید.
4) همه مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید. مواد را به هشت قسمت تقسیم کنید و هر کدام را به صورت برگر درآورید و در یک سینی بچینید و آنها را یک ساعت در یخچال بگذارید.
5) تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. 3 ق.س روغن در تابه بریزید و برگرها را سرخ کنید. اگر هنگام سرخ کردن برگرها، روغن را به خود کشیدند، دوباره روغن را خیلی کم کم اضافه کنید و بعد از سرخ کردن برگرها را روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آنها کشیده شود و بعد سرو کنید.




طبقه بندی: غذا های گیاهی و بدون گوشت،  کوکو و شامی، 
برچسب ها: عذای گیاهی و بدون گوشت، کوکو و شامی، برگر نخود و هویج، نخود، هویج، کنجد،  
دنبالک ها: پتی یا شامی نخود، برگر گیاهی بلغور، برگر گیاهی بلغور با ارده، پتی یا شامی تره فرنگی،  
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 1393/04/16 توسط آرزو پروازی
.CopyRight © 2012-2015 Ashpaziye Arezoo , All Rights Reserved ©